2020-2021 Bahar dönemi ders kayıtlarında yapılması gerekenler hakkında

Değerli Öğrenciler,

2020-2021 Bahar dönemi kayıt sürecinin düzgün bir şekilde yürütülebilmesi için Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Bölümü tarafından uygulanacak kurallara ilişkin bilgilendirmeler aşağıda listelenmiştir.

  1. 22 Şubat 2021 tarihinde ÖİDB tarafından ilk kayıtlar açılacaktır. Hangi sınıf düzeylerinin hangi gün ve saatlerde kayıt olacağına ilişkin bilgiler

    http://www.sis.itu.edu.tr/

    sitesindeki akademik takvim ve duyurulardan takip edilebilir.

  2. İlk kayıtlar kapandıktan sonra ÖİDB tarafından gelen bilgilere göre kendi döneminde açılan zorunlu derslerin kontenjanları isteyen tüm öğrencilerin dersi almasına olanak sağlayacak şekilde uygun miktarda arttırılacaktır. Seçmeli derslerde ve kendi dönemi dışında açılan zorunlu derslerde kontenjan artış miktarına Bölüm Başkanlığı tarafından karar verilecektir.


  3. 24-26 Şubat tarihleri arasında yine

    http://www.sis.itu.edu.tr/

    sitesindeki akademik takvim ve duyurularda belirtilen ya da belirtilecek olan tarihlerde kayıtlar tüm lisans öğrencilerine açılacaktır. Kayıt tarihleri ile ilgili olabilecek tüm güncellemeleri bu şekilde takip etmeniz önemlidir.

  4. EHB322/EHB322E Sayısal Elektronik Devreleri (Pazartesi şubeleri), EHB212/EHB212E Elektromagnetik Alanlara Giriş ve EHB232/EHB232E Devre ve Sistem Analizi dersleri ilk kayıt sırasında İngilizce ve Türkçe için birer şube olacak şekilde açılmıştır. Kayıtlar tamamlandıktan sonra dönem başında tüm kayıtlı öğrenciler açılan toplam şube sayısına göre dağıtılacaklardır. Lütfen dönemin ilk haftası kayıtlı olduğunuz şube CRN’sini kontrol ediniz.


  5. Dönemin ilk haftası (1-5 Mart 2021) ders planındaki derslere ekleme-çıkarma yapma (add-drop) haftası olarak belirlenmiştir. Dönem açılmadan önce istediği derslere kayıt yaptıramamış öğrenciler, yer olması halinde ders değişiklikleri yapabilir. Bu hafta aynı zamanda süresi içinde çeşitli nedenlerle hiçbir derse kayıt yaptıramamış öğrenciler için cezalı kayıt haftasıdır.


  6. Özellikle zorunlu ders kontenjanlarının uygun şekilde arttırılması planlandığı için zorunlu derslere kayıtta sorun olmaması beklenmektedir. Bu yüzden ilgili zorunlu dersin tüm şubelerini kontrol ediniz. Şubelerde yer olduğu takdirde yeni kontenjan artışı yapılmamaktadır.


  7. KON kodlu derslere ve bölüm öğretim üyeleri tarafından verilen (BLG kodlu) derslere add‑drop haftası içinde de kayıt olamayıp dilekçe vermek isteyen öğrencilerin, 1 Mart 2021 Pazartesi gününden sonra belirtilen kurallara uygun olarak hazırlayacakları dilekçelerini

    2 Mart Salı akşam 20.00

    saatine kadar kontrol@itu.edu.tr adresine yollamaları gerekmektedir. Dilekçe için yolladığınız e-postanın “Konu” kısmına “Add-drop haftası ders kayıt dilekçesi” ifadesini eklemeyi unutmayınız. Kontenjan artışına Bölüm Başkanlığı tarafından karar verileceği için gerektiği takdirde dersin öğretim üyesi ile iletişime yine Bölüm Başkanlığı tarafından geçilecektir. Öğrencilerin ilgili dersin öğretim üyesinden ayrıca onay almasına gerek yoktur.

  8. Dilekçenize haftalık ders programınızı ve transkriptinizi, dersi alamamanız mezuniyetinizle ilgili sorun yaratacaksa mezuniyetime ne kaldı belgesini yüklemeniz önemlidir. Dilekçeyi verdikten sonra aynı saatte başka bir ders alır ya da derste oluşacak boşluklar nedeni ile ilgili derse yazılmayı başarırsanız bunu da ivedilikle kontrol@itu.edu.tr adresine bildirmeniz süreç açısından önemlidir. Almak istediğiniz ders ile aynı saatte başka derse yazıldıysanız ders kaydınız yapılamaz.