Anasayfa
Hakkımızda
Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği
Vizyon ve Misyon
Yönetim
Bölüm Komisyonu ve Kurulları
Tarihçe
Personel
Akademik Personel
İdari Personel
Emeği Geçenler
Eğitim
Lisans
Vizyon ve Misyon
Ders Programı
Bitirme Ödevleri
Lisans Ders Katalogları
Lisansüstü
Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği
Mekatronik Mühendisliği
Raylı Sistemler Mühendisliği
Akreditasyon
Araştırma
Yayınlar
Projeler
Laboratuvarlar
Öğrenciler
Aday Öğrenciler
İş Olanakları
Tanıtım Dosyası
Sık Sorulan Sorular
Staj
OTOKON
Öğrenci Kulüpleri ve Takımları
Uluslararası Öğrenciler
Mezun
Haberler
Eski Website
İletişim
English
Anasayfa
/
Haber Detay
/
2024-2025 Bahar Dönemi Kayıt Süreci
Değerli Öğrenciler,
2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar dönemi kayıt sürecinin düzgün bir şekilde yürütülebilmesi için bölümümüzce uygulanacak kurallara ilişkin bilgilendirmeler aşağıda listelenmiştir.
Önemli Not:
ÇAP, yandal vb. öğrencilerde ön şart engeli gibi nedenlerle ders alınamaması durumunda:
Perşembe saat 14.00-Cuma saat 14.00 arasında Fakülte Öğrenci İşlerine (CRN belirtmeksizin) isim yazdırılması
gerekmektedir.
Diğer dersler için dilekçelerin Bölüm Kodlarına göre (ELK, EHB, KOM, ROS)
ilgili bölüm sekreterliklerine
aşağıda belirtilen kural ve tarihlere uygun olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
1.
http://www.sis.itu.edu.tr/
sitesindeki akademik takvim ve duyurularda belirtilen ya da belirtilecek olan tarihlerde kayıtlar tüm lisans öğrencilerine açılacaktır. Kayıt tarihleri ile ilgili olabilecek tüm güncellemeleri bu şekilde takip etmeniz önemlidir.
2.
10 Şubat 2025 tarihinde
ÖİDB tarafından ilk kayıtlar açılacaktır. Hangi sınıf düzeylerinin hangi gün ve saatlerde kayıt olacağına ilişkin bilgileri
akademik takvim
ile ilgili (
https://www.takvim.sis.itu.edu.tr/AkademikTakvim/TR/akademik-takvim/AkademikTakvimTablo.php
) duyurulardan takip edebilirler.
3. Özellikle zorunlu ders kontenjanlarının ÖİDB tarafından belirtilen tarihlerde uygun şekilde arttırılması planlandığı için zorunlu derslere kayıtta sorun olmaması beklenmektedir. Bu yüzden ilgili zorunlu dersin tüm şubelerini kontrol ediniz. Şubelerde yer olduğu takdirde yeni kontenjan artışı yapılmamaktadır.
İngilizce şubelerde yer olduğu takdirde %30 Türkçe öğrencilerinin de İngilizce şubelere kayıt olması gerekmektedir.
4. Dönemin ilk haftası
(17 Şubat 2025 10.00 - 21 Şubat 2025 17.00)
ders planındaki derslere ekleme-çıkarma yapma (add-drop) haftası olarak belirlenmiştir.
İlk kayıt haftasında Türkçe şubelere yerleşememiş öğrencilerin add-drop haftasında kontenjanı olan İngilizce şubelere kayıt olması beklenmektedir.
Dönem açılmadan önce istediği derslere kayıt yaptıramamış öğrenciler, yer olması halinde ders değişiklikleri yapabilir. Bu hafta aynı zamanda süresi içinde çeşitli nedenlerle hiçbir derse kayıt yaptıramamış öğrenciler için cezalı kayıt haftasıdır.
5. Derslere add drop haftası içinde de kayıt olamayan ve sistemsel sorunlar nedeni ile kayıt yaptıramayan öğrenciler aşağıdaki kurallar çerçevesinde
imzalı ve basılı olarak
dilekçe verebilir.
(Önemli not: e-posta ile yollanan dilekçeler işleme alınmayacaktır.)
a. Kurallara uygun olarak hazırlanan dilekçelerin bölüm sekreterliği tarafından
(imzalı ve basılı olarak)
toplanmasına
19 Şubat 2025 Çarşamba
günü sabah mesai saati ile başlanacaktır. Dilekçe toplama tarih aralığı 19 Şubat 2025 Çarşamba 08.00 ile
20 Şubat 2025 Perşembe saat 10.00
arasındadır.
b. E-posta ve yardım bileti ile yollanan ders kayıt talepleri
dikkate alınmayacaktır.
c. Dilekçelerin
en geç
20 Şubat 2025 Perşembe 10.00
saatine kadar KOM (ROS) Bölüm Sekreterliğine teslim edilmesi gerekmektedir.
d. Öğrencilerin (EEF Fakültesi dışındaki öğretim üyelerinden almak istedikleri dersler dışında) fakültemiz öğretim üyelerinden ayrıca onay almasına gerek yoktur.
e. Dilekçenize Kepler’den alınmış
güncel haftalık ders programınızı
, Kepler’den alınmış
güncel transkriptinizi
ve (dersi alamamanız mezuniyetinizle ilgili sorun yaratacaksa)
mezuniyetime ne kaldı belgesini
eklemeniz önemlidir.
f. Dilekçeyi verdikten sonra aynı saatte başka bir ders alır ya da derste oluşacak boşluklar nedeni ile ilgili derse yazılmayı başarırsanız bunu da ivedilikle bölüm sekreterliğine bildirmeniz süreç açısından önemlidir. Almak istediğiniz ders ile aynı saatte başka derse yazıldıysanız ders kaydınız yapılamaz. Lütfen dilekçelerinizde %100 İngilizce veya %30 İngilizce öğrencisi olduğunuz belirtiniz.
g.
Kayıt olduğunuz bir dersin başka şubesine kaydınızı geçirmek için dilekçe vermeyiniz. Bu durumda meydana gelebilecek olası karışıklıklardan Bölüm sorumlu olmayacaktır.
h. Dilekçelerde “derse kabul edilmem durumunda diğer dersin çıkarılmasını istiyorum” gibi
koşullu ifadeler kullanmamanız önemlidir.
Ders silme işlemi sadece öğrenci tarafından yapılabilir. Bölüm dersi almanızı uygun görürse kabul etmekle yetkilidir. Bölüm tarafından web sitesinde de ilan edilen kabul listesi Fakülte Öğrenci İşleri bürosuna teslim edilir.
i. Dilekçeler her ders için ayrı ayrı incelenmektedir. Süre çok kısıtlı olduğu için özel istekler gözden kaçabilir. Bunun için mutlaka almanız gereken dersler için dilekçe veriniz. Aksi taktirde beklenmedik çakışmalar olabilmektedir. Dilekçeyi verdikten sonra aynı saatte başka derse kayıt olduysanız ve dilekçeniz kabul edildiyse o saatteki dersten çıkmak (drop) sizin sorumluluğunuzdadır.
j. Kabul edilen kayıtların sisteme işlenmesi ÖİDB tarafından yapılmakta olup, kabul alındığı halde bölümün yetkisi dışında oluşabilecek gecikme vb. kayıt sorunları nedeni ile kayıt olamama durumunda lütfen Fakülte Öğrenci İşlerine ya da ÖİDB yetkililerine başvurunuz.
k. Zorunlu dersler ve çok şubeli seçmeli dersler için verilen dilekçelerde öğrencinin kayıt edileceği şube tüm şubelerin doluluk oranına göre Dekanlık veya Bölüm Başkanlığı tarafından belirlenecektir. Tüm şubelerin tam dolu olma durumunda ise öğrenciler Dekanlık ve/veya Bölüm Başkanlığının uygun gördüğü şekilde dağıtılarak kaydedileceklerdir. Gün ve saat değişikliği olmayan şubelerde CRN seçimi Bölüm tarafından yapılacaktır. Bu yüzden boş yer olan dersler için lütfen CRN belirterek dilekçe vermeyiniz.
Tarih
09 Şub 2025
Paylaş